Elke werkgever wordt geacht om zijn personeel veilige en gezonde werkomstandigheden te bieden. Door 24/7 in te schakelen voor opvang bij schokkende gebeurtenissen laat u zien dat u goed zorgt voor uw personeel. Verder voorkomt u eventuele aansprakelijkheid en bouwt u aan een positief imago.
Snelle actie na een traumatische gebeurtenis is van het grootste belang. Cruciaal in de aanpak van 24/7 is dat we getroffenen zo snel mogelijk na het incident actief benaderen. We bieden deskundige, effectieve opvang en nazorg.
Voor de ene organisatie is het zoeken naar een deskundige partner voor traumaopvang relevanter dan voor de andere. Werkt u bijvoorbeeld met medewerkers met een openbare functie (bijvoorbeeld scheidsrechters of verkeersbegeleiders bij evenementen), dan is de kans groot dat zij te maken krijgen met agressie of ongevallen.
U wilt goed zorgen voor uw mensen. Met name omdat u zich verantwoordelijk voor ze voelt. Maar het is ook belangrijk voor uw organisatie om imagoschade te voorkomen. Negatief nieuws – en daar hoort gebrekkige opvang na een traumatische gebeurtenis ook bij – verspreidt zich snel, bijvoorbeeld via social media. Het loont dan ook om een abonnement op 24/7 traumaopvang af te sluiten.